Ogłoszenie


  • Index
  •  » Dyskusje
  •  » Obrażenia broni i inne sprawy mechaniki

#31 2014-02-27 20:07:41

 c4wjajach

Użytkownik

48946049
Skąd: Za daleko...
Zarejestrowany: 2011-05-28
Posty: 2546
Punktów :   -1 
.: spam-master

Re: Obrażenia broni i inne sprawy mechaniki

oj tam to tylko ok. 20 dmg za cios

Offline

 

#32 2014-02-27 20:12:20

 Szifer

Użytkownik

9810473
Zarejestrowany: 2011-02-06
Posty: 5022
Punktów :   -5 

Re: Obrażenia broni i inne sprawy mechaniki

Widzisz?? To tylko 20 dmg za cios Nikomu to specjalnie nei przeszkadza, a mi już szczególnie


https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12366224_963531483722707_6375285450185723831_n.jpg?oh=cc08e9a6a1a9d6bb7f613cf50b9847d7&oe=571886AD

Offline

 

#33 2014-02-27 20:13:28

 c4wjajach

Użytkownik

48946049
Skąd: Za daleko...
Zarejestrowany: 2011-05-28
Posty: 2546
Punktów :   -1 
.: spam-master

Re: Obrażenia broni i inne sprawy mechaniki

tyle ze przecietny czlowiek ma 26 hp

Offline

 

#34 2014-02-27 22:09:38

 Szifer

Użytkownik

9810473
Zarejestrowany: 2011-02-06
Posty: 5022
Punktów :   -5 

Re: Obrażenia broni i inne sprawy mechaniki

Więc jemu to też nie przeszkadza. Nie cierpi za długo


https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12366224_963531483722707_6375285450185723831_n.jpg?oh=cc08e9a6a1a9d6bb7f613cf50b9847d7&oe=571886AD

Offline

 

#35 2014-03-01 11:14:36

 c4wjajach

Użytkownik

48946049
Skąd: Za daleko...
Zarejestrowany: 2011-05-28
Posty: 2546
Punktów :   -1 
.: spam-master

Re: Obrażenia broni i inne sprawy mechaniki

Nie no ale jednak tutaj amras ma rację. Nie możesz być aż takim koksem

Offline

 

#36 2014-03-01 16:28:20

 Szifer

Użytkownik

9810473
Zarejestrowany: 2011-02-06
Posty: 5022
Punktów :   -5 

Re: Obrażenia broni i inne sprawy mechaniki

Spoko, więc trzeba ustalić nowe obrażenia dla moich broni. Myślę, że najłatwiej byłooby zmienić 2k6+2xSi, na 2k6+Si, bo większość obrażeń właśnie daje mi siła. Mam siłę 4, więc nie zadam mniej niż 10 obrażeń w razie najsłabszych rzutów, a jak zmniejszymy, to będę mógł zadać minimalnie 6. No i obrażenia maksymalne spadną z 20 do 16 punktów, czyli ktoś będzie mógł po mnie ofiary dobijać No i jak zadam 6 obrażeń, to tak, jakbym zadał głębsze draśnięcie. Poziom walki mam na tyle wysoki, żeby było to w miarę realistyczne


https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12366224_963531483722707_6375285450185723831_n.jpg?oh=cc08e9a6a1a9d6bb7f613cf50b9847d7&oe=571886AD

Offline

 

#37 2014-03-01 17:34:05

 Amras Helyänwe

Administrator

7892318
Skąd: Stamtąd
Zarejestrowany: 2010-07-24
Posty: 3484
Punktów :   -7 
.: Tu eşti dragostea vieţii mele.

Re: Obrażenia broni i inne sprawy mechaniki

No, i to pasuje. Co robimy z resztą?


-----------------------------------------------------------------------------------------------



http://oi62.tinypic.com/lzmtx.jpg

___

A ja? Czym ja jestem?
Kto krzyczy? Ptaki?
Kobieta w kożuszku i błękitnej sukni?
Róża z Nazairu?
Jak cicho!
Jak pusto. Jaka pustka!
We mnie..."
___

Offline

 

#38 2014-03-01 18:48:50

 Szifer

Użytkownik

9810473
Zarejestrowany: 2011-02-06
Posty: 5022
Punktów :   -5 

Re: Obrażenia broni i inne sprawy mechaniki

Odebrałem to trojako Po pierwsze reszta ma chyba w miarę odpowiednie uzbrojenie. Po drugie, jesli chodzi Ci o resztę mojego uzbrojenia, to krasnoludzki i Roegnarski trzeba tylko osłabić, bo to one sprawiają "problem" (tylko dla was ). Po trzecie, jeśli chodzi Ci bronie legendarne, to proponowałbym, abyśmy zaczęli od najtańszych broni. Wtedy ustalimy sobie najmniejsze obrażenia (ewentualnie dodatki, skoro to "Boskie" bronie, typu trucizna, ileś dmg co turę), a potem będziemy szli po prostu w górę. TO nam robote ułatwi i powinno pójść w miarę sprawnie


https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12366224_963531483722707_6375285450185723831_n.jpg?oh=cc08e9a6a1a9d6bb7f613cf50b9847d7&oe=571886AD

Offline

 

#39 2014-03-01 21:20:14

 Szifer

Użytkownik

9810473
Zarejestrowany: 2011-02-06
Posty: 5022
Punktów :   -5 

Re: Obrażenia broni i inne sprawy mechaniki

Obiecałem pomóc to ogarnąć, więc nie bedę na niego czekał, tylko wstawię najtańsze miecze na razie  i zaproponuję dmg.

Zardzewiały miecz
http://images.wikia.com/witcher/images/e/e2/Weapons_Rusty_sword.png
Koszt: 200 denarów
Propozycja: k6+1/2Si

Zwyczajny miecz stalowy
http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20080101015735/witcher/images/7/73/Sword_Witcher%27s_Steel_Blade.png
Koszt: 500 denarów
Propozycja: Amras proponował k6+Si

Nielegalny miecz
http://images.wikia.com/witcher/images/e/e9/Weapons_Illegal_Sword.png
Koszt: 900 denarów Propozycja: k6+Si

Temerski miecz żelazny
http://images.wikia.com/witcher/images/c/cc/Weapons_Temerian_steel_sword.png
Koszt: 900 denarów
Propozycja k6+Si

Temerski miecz
http://images.wikia.com/witcher/images/7/79/Tw2_weapon_temeriansteelsword.png
Koszt: 900 denarów
Propozycja k6+Si

Dziewica
http://images.wikia.com/witcher/images/2/29/Tw2_weapon_Darkdifficultysilversworda2.png
Koszt: 910 denarów
Propozycja k6+Si


Wstawiłem sześć, bo to wszystkie z przedziału do 1000 denarów. Patrząc na obrażenia, to nie wiem, czy nie powinniśmy zmniejszyć ich cen... Przynajmniej tych po 900 denarów. Bo raczej nie powinniśmy zwiększać ich dmg, ewentualnie dodać jakieś zatrucia, czy coś... Nie pamiętam już ile denarów każda postać miała na starcie i ile kosztowała broń z pierwszej kategorii (Amrasie, jeśli masz w jakimś archiwum te ceny, to możesz je przywołać). W każdym razie to nie są bronie legendarne, a raczej te zwykłe. Nie mniej, wydaje mi się, że nikogo by nie było na początku stac na jeden z nich (zardzewiałego nikt nie ma, a najtańszy kosztuje 500 zwykły... Teraz mamy tylko jedną kategorię broni, z cenami z drugiej [na początku każdy miał broń z pierwszej kategorii, bo tanią] i miecz z pochwą kosztuje 450 denarów. Dlatego uważam, że i ceny tych powinny być tańsze, bo to tylko bronie słabych najemników, temerskiej straży, pospolitych bandytów. Jedynie dziewica może mieć odrobinę wyższą cenę [niższą niż w tej chwili], gdyż z kształtu wydaje się, iż takowe robione są na zamówienie. Lekkie, zgrabne, broń dla kobiety.)


https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12366224_963531483722707_6375285450185723831_n.jpg?oh=cc08e9a6a1a9d6bb7f613cf50b9847d7&oe=571886AD

Offline

 

#40 2014-03-01 22:15:52

 Amras Helyänwe

Administrator

7892318
Skąd: Stamtąd
Zarejestrowany: 2010-07-24
Posty: 3484
Punktów :   -7 
.: Tu eşti dragostea vieţii mele.

Re: Obrażenia broni i inne sprawy mechaniki

Tak, cena do obniżenia. I potem jak będziemy obniżać legendarne, to mimo niższej ceny i tak będzie widać różnicę. Tak więc zardzewiały miecz może 130 denarów, zwyczajny stalowy 280, nielegalny 400, temerski 400, i ta Dziewica za 550.
Zwykły miecz I stopnia kosztował, zdaje się, 290 denarów,  postać na start ma 350 denarów.
Co do obrażeń, ja się zgadzam i mi pasują. Teraz ja dodam kolejną turę mieczy jeszcze zwyczajnych, ale zasługujących na wyższe obrażenia, z przedziału jak się okazuje nawet do 9 tysięcy
I ja tutaj zaproponowałem takie ustalenie, że te najsłabsze miecze k6+Si, te średnie <które wkleiłem> 2k6, a te najlepsze dałbym 2k6+Si (lub 2xSi). Bo tak naprawdę mając do wyboru dodatkowy rzut kością lub podwójną wartość siły, o wiele bardziej opłaca nam się skorzystanie z Siły, bo to pewne 3-4 dmg, a rzut to niewiadoma.

Elfi miecz z Gór Sinych
http://images.wikia.com/witcher/images/4/4d/Weapons_Elven_sword_of_the_blue_mountains.png
Koszt: 2.800 denarów (propozycja: 1.600)
Propozycja: 2k6

Miecz Zakonu Białej Róży
http://images.wikia.com/witcher/images/2/2b/Weapons_Sword_of_the_Order.png
Koszt: 3.100 denarów (propozycja: 1.200, ale tylko dla zakonników, i zdobyć można na trupie zakonnika)
Propozycja: 2k6

Zerrikańska Saberra
http://images.wikia.com/witcher/images/b/b8/Tw2_weapon_zerrikanterment.png
Koszt: 9.011 denarów (tutaj nie mam bladego pojęcia czym się kierowałem w ustalaniu ceny xD Ale nowa proponowana to 2.400, jako broń bardzo egzotyczna)
Obrażenia: 2k6+1/2Si

Miecz z Aedirn
http://images.wikia.com/witcher/images/0/02/Tw2_weapon_aedernianlightsword.png
Koszt: 5.000 denarów (propozycja: 2.000)
Obrażenia: 2k6

Elficki miecz
http://images.wikia.com/witcher/images/3/35/Tw2_weapon_elvensword.png
Koszt: 3.200 denarów (1.600, tak jak wcześniejszy)
Obrażenia: 2k6

Długi miecz elficki
http://images.wikia.com/witcher/images/a/ad/Tw2_weapon_elvenshortsihil.png
Koszt: 6.000 denarów (propozycja: 2.300)
Obrażenia: 2k6+1/2Si

Nilfgaardzki miecz
http://images.wikia.com/witcher/images/6/67/Tw2_weapon_nilfgaardiansword.png
Koszt: 2.300 denarów (propozycja: 1.300)
Obrażenia: 2k6

Novigradzki miecz
http://images.wikia.com/witcher/images/b/b2/Tw2_weapon_novigradansword.png
Koszt: 3.600 denarów (jako, że Novigrad słynie z bogactwa, cenę ustalił bym dość wysoką, mimo zwykłych obrażeń: 2.200)
Obrażenia: 2k6


-----------------------------------------------------------------------------------------------



http://oi62.tinypic.com/lzmtx.jpg

___

A ja? Czym ja jestem?
Kto krzyczy? Ptaki?
Kobieta w kożuszku i błękitnej sukni?
Róża z Nazairu?
Jak cicho!
Jak pusto. Jaka pustka!
We mnie..."
___

Offline

 

#41 2014-03-01 23:29:55

 Szifer

Użytkownik

9810473
Zarejestrowany: 2011-02-06
Posty: 5022
Punktów :   -5 

Re: Obrażenia broni i inne sprawy mechaniki

Co do cen mogę się zgodzić, ale co do obrażeń... niech każdy ma po 1/2 Si, a te, którym dałeś 1/2, niech mają 1Si. Jednak siła jest potrzebna Do walki mieczem. I tak sobie ogarniając wpadłem na pewien pomysł, który by zmniejszył obrażenia zadawane bronią, a bardziej uzależnił je od umiejętności. Otóż Mam na mysli dwie cechy i umiejętność walki bronią. Oczywiście w obrażeniach normalnie uwzględniamy siłę, więc tą cechę już od dawna bierzemy pod uwagę. Chodzi mi o to, żeby pośrednio brać pod uwagę zręczność, a bezpośrednio walkę mieczem (bo zakładam, że do niej jest potrzebna zręczność). Więc moja propozycja jest taka:
Postać posiada miecz zadający obrażenia k6+Si. Ma siłę na poziomie 3 i walkę bronią na poziomie 3 (więc zręczność też przynajmniej na 3). I teraz propozycja co do obrażeń zależnych od rzucenia koścmi:
Walka bronią poz. 1:    Walka bronią poz. 2:   Walka bronią poz. 3: itd..........
1-2 - 1dmg                  2dmg                         3dmg
3-4 - 2dmg                  3dmg                         4dmg
5-6 - 3dmg                  4dmg                         5dmg

Czyli opisana postać mogłaby zadać od 6 do 8 dmg tym mieczem. Jeśli byśmy wprowadzili taki system, to by drastycznie obniżyło zadawane obrażenia, dzięki czemu nie musielibyśmy zwiększać hp potworów


https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12366224_963531483722707_6375285450185723831_n.jpg?oh=cc08e9a6a1a9d6bb7f613cf50b9847d7&oe=571886AD

Offline

 

#42 2014-03-02 17:55:59

 Amras Helyänwe

Administrator

7892318
Skąd: Stamtąd
Zarejestrowany: 2010-07-24
Posty: 3484
Punktów :   -7 
.: Tu eşti dragostea vieţii mele.

Re: Obrażenia broni i inne sprawy mechaniki

Pomysł jest dobry i zasługuje na pochwałę, ale obawiam się, że nie zda egzaminu w przypadku Wiedźmina. Rzeczywiście by zbalansował rozgrywkę, ale jednocześnie dodatkowo ją skomplikował i - co najważniejsze - odebrał by fun! No bo patrz, w Twojej propozycji otrzymać wynik na kostce 1 lub 6 to już nie taka wielka przepaść - maksymalnie 2 obrażenia różnicy. ZMniejsza więc to losowość.
Ja bym pozostał przy tym co mamy i zwiększył HP potworkom


-----------------------------------------------------------------------------------------------



http://oi62.tinypic.com/lzmtx.jpg

___

A ja? Czym ja jestem?
Kto krzyczy? Ptaki?
Kobieta w kożuszku i błękitnej sukni?
Róża z Nazairu?
Jak cicho!
Jak pusto. Jaka pustka!
We mnie..."
___

Offline

 

#43 2014-03-02 19:06:37

 c4wjajach

Użytkownik

48946049
Skąd: Za daleko...
Zarejestrowany: 2011-05-28
Posty: 2546
Punktów :   -1 
.: spam-master

Re: Obrażenia broni i inne sprawy mechaniki

Tez tak sadze

Offline

 

#44 2014-03-02 19:39:32

 Szifer

Użytkownik

9810473
Zarejestrowany: 2011-02-06
Posty: 5022
Punktów :   -5 

Re: Obrażenia broni i inne sprawy mechaniki

Więc pozostaje jeszcze ta druga sprawa z obrażeniami od siły, choćby po pół, ale powinny być, bo trzeba mieć siłę, żeby utrzymać broń i siła ciosu też mocno zależy od siły jaką posiadasz. Jeśli się dobrze orientuję, to w czasach, które można podpiąć pod wiedźmińskie głównie używało się stylu zamachowego (dla porównania, teraz w odtwórstwie stosuje się głównie styl nadgarstkowy, który jest szybszy i mniej męczy rękę, jednak i tak trzeba mieć sporo siły i dobrze wyrobiony nadgarstek). Mój trener, będąc w tę sobotę u mnie na trening uderzył mnie w hełm na tyle mocno, że poczułem się, jakbym dostał toporem, więc Siła jest ważna. Wiem to ze swojego doświadczenia. Uważam, że nie powinno być broni, w której nie uwzględniona jest siła. Szybciej bym nie uwzględniał rzutu kością, albo tylko jego połowę (oczywiście noże pozostają jak są).


https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12366224_963531483722707_6375285450185723831_n.jpg?oh=cc08e9a6a1a9d6bb7f613cf50b9847d7&oe=571886AD

Offline

 

#45 2014-03-02 19:52:10

 Amras Helyänwe

Administrator

7892318
Skąd: Stamtąd
Zarejestrowany: 2010-07-24
Posty: 3484
Punktów :   -7 
.: Tu eşti dragostea vieţii mele.

Re: Obrażenia broni i inne sprawy mechaniki

No, nie wiem. Ostatecznie to tyko gra, wiadomo że do walczenia jak i do przenoszenia ciężarów używa się siły. A tutaj współczynnik Siły właśnie daje nam pole manewru, żeby - po dodaniu go do broni - zaznaczyć jej lepszość nad taką, do której Siły się nie dodaje. Chodzi o to po prostu że jeśli mielibyśmy dodawać wszędzie siłę, jeszcze bardziej musielibyśmy zwiększyć hp potworom.


-----------------------------------------------------------------------------------------------



http://oi62.tinypic.com/lzmtx.jpg

___

A ja? Czym ja jestem?
Kto krzyczy? Ptaki?
Kobieta w kożuszku i błękitnej sukni?
Róża z Nazairu?
Jak cicho!
Jak pusto. Jaka pustka!
We mnie..."
___

Offline

 
  • Index
  •  » Dyskusje
  •  » Obrażenia broni i inne sprawy mechaniki
Ikony

Nowe posty

Brak nowych postów
Tematy przyklejone
Tematy zamknięte

Rangi
Administratorzy
Moderatorzy
Zasłużeni
Użytkownicy

______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________


______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ _______________________________________ ========================================================================

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi