- Fantastyczne forum Fantasy http://www.naszefantasy.pun.pl/index.php - Dyskusje http://www.naszefantasy.pun.pl/viewforum.php?id=65 - Obrażenia broni i inne sprawy mechaniki http://www.naszefantasy.pun.pl/viewtopic.php?id=456 |
Amras Helyänwe - 2014-02-26 14:02:56 |
Obrażenia też trzeba uporządkować :) Przypominam, że zrezygnowaliśmy z podziału na 3 stopnie broni, ceny zostały te z średniej klasy. |
Szifer - 2014-02-26 14:54:11 |
Możemy zacząć od broni. Póki nie pojawią się kolejne problemy po prostu będziemy kawałkami wstawiać broń z cennika (żeby nie wszystko na raz), po czym omówimy jakie obrażenia byłyby odpowiednie. Później edytuje się cennik. A co do życia, to myślę, że w związku z niskim expem otrzymywanym za przygodę (do tej pory raczej nie sięgał 100 WPR-przygoda) proponuję 10-15 WPR za 1 hp. Ewentualnie zrobić jakieś progi, przy których 1hp kosztuje więcej WPR. Tutaj przykład: |
Amras Helyänwe - 2014-02-26 14:59:53 |
Zatwierdzam ten pomysł, ten z progami :) |
c4wjajach - 2014-02-26 15:23:21 |
I chcialbym jeszcze wyjasnic spawe tego zaklinania. Pisalem ci na priv, siesz szifer tez trolche sie orientuje o co mi chodzi a co do przeciwnikow to trz bym podwyzyl im zycie. Bo np graveira z sziferem w 2 postach bez trudu zabilismy praktycznie i to bez problemu :/ ale to tez od poziomu wroga bym patrzyl bo przykladowo chlop z widlami najprostszy nie moze dorownywac w pż doswiadczonemu wojownikowi |
Szifer - 2014-02-26 20:21:42 |
Ewentualnie poziomy przeciwników. Zawsze możemy zrobić tak, że bestiariusz to przykładowe dane potworów a na potrzeby przygody się je zmieni. Bo są różne mutacje jednego gatunku, więc jeden, dajmy na to, Graveir będzie silniejszy, a drugi szybszy, jeden więcej hp, drugi mniej. Można pogrupować potwory na poziomy i razem z naszym doświadczeniem by rosły wymagania wobec pokonywanych potworów. Bo chłopi też są różni, rolnik z widłami może być słabszy od jakiegoś wiejskiego dryblasa :) |
Szifer - 2014-02-26 20:22:38 |
I wstawiaj pierwsze 5 broni, to dobry pmysł |
c4wjajach - 2014-02-26 20:26:04 |
Ale najpierw zajrzyj w zaklinanie bo jak ci przypasuje co napisalem tam to wystarczy tylko twoja zgoda :p |
Szifer - 2014-02-26 20:53:59 |
Nie ma ważnych i ważniejszych postów. Wszędzie patrz :D I tu bez spamu, trza ceny ustalać |
c4wjajach - 2014-02-26 21:14:54 |
Ej ale z tym kupowaniem pż to nie jest tak ze poziom kondycji ustala ich ilosc? Bo jesli tak to pomysl z dodatkowym ich kupowaniem wg mnie jest troche bez sensu |
Szifer - 2014-02-26 21:20:44 |
To jest tak, ale to już wcześniej wymysliliśmy, bo w każdej walce byłem berserkerem i najmocniej obrywałem, przez co mało nie ginąłem, a jeszcze łącznie pewnie nie uzbierałem na wyższy poziom kondycji. Kondycja też dodaje hp, ale więcej, dlatego pomysł z kupowaniem. Poza tym po jednej przygodzie ile kupisz hp? 5? to niedużo, a kupisz je kosztem wszystkiego innego co chciałeś mieć. Trzeba z głową dysponować WPR, dlatego potrzeba jest dużo możliwości, które ułatwią grę, ale też postawią Cię przed wyborami, od których zależy los Twojej postaci :) |
Radosny Rabarbar - 2014-02-26 21:23:36 |
Ja kiedyś kupowałam HP chyba...za 5 punktów 1 HP :> |
c4wjajach - 2014-02-26 21:47:47 |
Wiec kumam, faktycznie jest sens. Tylko w koncu ceny sa te napisane przez szifera czy inne jeszcze? |
Szifer - 2014-02-26 21:52:09 |
do ustalenia. Można wprowadzić niższy próg, że po 5 Wpr :) |
Radosny Rabarbar - 2014-02-26 21:53:49 |
W sumie 10 expa to trochę sporo, zwłaszcza że my za jedną przygodę za dużo go nie dostajemy :) |
Szifer - 2014-02-26 22:07:33 |
Gadaj z Amrasem. W każdym razie mana podobne ceny albo większe |
c4wjajach - 2014-02-26 22:14:34 |
Amras, notka do ciebie i szifer i arva, piszcie sobie w rozmowach bo chce zeby to przeczytal xD. |
Amras Helyänwe - 2014-02-27 12:08:33 |
Lubek na spokojnie, bo ja i tak zawsze wszystko dokładnie czytam, w końcu to forum to moje dziecko, wymaga wielkiej atencji :D |
Amras Helyänwe - 2014-02-27 12:32:39 |
Dla przypomnienia, miecze pochodzą z gry komputerowej Wiedźmin oraz Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, ponieważ to to samo uniwersum, no i grafiki idealne, by zamieścić na forum :) |
c4wjajach - 2014-02-27 13:53:06 |
co do Ard'aenye to mysle ze 3k6+si to dosc sporo wiec moze przy 10.000 by zostac? a i cene pz ci zaproponowalem w zaklinaniu bo sie pogubilem gdzie pisac juz :D nie chcialem spamowac wiec edytowalem ostatni post, wiec moze widziales stary jak juz zagladales, wiec zajrzyj. to bedzie juz spokoj z ta mana i hp :D |
Szifer - 2014-02-27 14:48:53 |
Obrażenia nie są adekwatne do ceny. Te najdroższe owszem, ale spójrz na te po 4 tysiące. Mieczem Roegnara zadaję w tej chwili większe obrażenia, tak samo krasnoludzkim, a dałem za niego chyba 500 denarów. Albo trzeba zwiększyć te obrażenia, albo zmniejszyć broni, które posiadamy. Myslę, że to drugie będzie lepszym rozwiązaniem. Jesli osłabimy nasza broń i wzmocnimy życie potworów, to trochę wydłużymy rozgrywkę i powinno być ok. I myślę, że możemy zrobić trochę inaczej... Najdroższe bronie masz rację, niech kosztują do 20 tys, ale bronie, które są jedyne w uniwersum zdobywajmy później, jak będziemy walczyć z jakimiś specjalnymi kreaturami, albo dostańmy w nagrodzie za jakieś misje. Nasze miecze mają w tej chwili obrażenia takie jak ten za 4.900 denarów. Trochę mieszam wątki, ale myślę, że się połapiecie. |
Amras Helyänwe - 2014-02-27 15:06:03 |
No, dobra, ale patrz: jak chcesz zmniejszyć obrażenia naszym obecnym broniom? Większość ma miecze k6, więc... 1/2k6? Trochę to pokracznie wygląda :) Problem tkwi po prostu w tym, że trzeba zaznaczyć różnicę między mieczem dwuręcznym, a jedno. Tak więc pierwszy to k6, drugi 2k6+Siła. Chyba, że zrezygnujemy właśnie z wartości siły doliczanej... |
Szifer - 2014-02-27 18:45:51 |
Myślałem, że każdy ma takie obrażenia jak ja :) W takim razie przepraszam. Moje oba miecze stalowe mają 2k6+2Si. Dlatego wszystko wydaje mi się słabe :) |
c4wjajach - 2014-02-27 18:49:35 |
Amfas chcesz zwiekszyc zycie potworom i co tym mieczom? Zycie? :p |
Szifer - 2014-02-27 19:02:53 |
Za nic nie rozumiem tego co napisałeś :) Ale jest zamiar wzmocnienia potworów (właśnie przez dodanie im życia), z tego co zrozumiałem nasze miecze zostaną takie jak są, a musimy ustalić obrażenia dla legend. |
c4wjajach - 2014-02-27 19:21:54 |
Aha. Bo koncowki postu amrasa nie zrozumialem |
Szifer - 2014-02-27 19:29:55 |
Chyba chodzi o ustalenie obrażeń mieczom |
c4wjajach - 2014-02-27 19:48:27 |
No akurat twoje sa na serio silne. Ja mam miecz k6+Si a to i tak lepszy niz te najprostsze :p |
Szifer - 2014-02-27 19:58:11 |
Myslałem, że je sobie niedługo zmienię, przynajmniej ten Roegnara, ale jak sa takie pro, to zostawiam, |
c4wjajach - 2014-02-27 20:03:53 |
są, są. ja np. max obrażenia od miecza mam teraz 7 :P |
Amras Helyänwe - 2014-02-27 20:06:32 |
Ale Szifer, Twoje bronie i tak chyba bedziemy musieli nieco odchudzic o dmg :p |
c4wjajach - 2014-02-27 20:07:41 |
oj tam to tylko ok. 20 dmg za cios :P |
Szifer - 2014-02-27 20:12:20 |
Widzisz?? To tylko 20 dmg za cios :) Nikomu to specjalnie nei przeszkadza, a mi już szczególnie :) |
c4wjajach - 2014-02-27 20:13:28 |
tyle ze przecietny czlowiek ma 26 hp :p |
Szifer - 2014-02-27 22:09:38 |
Więc jemu to też nie przeszkadza. Nie cierpi za długo :) |
c4wjajach - 2014-03-01 11:14:36 |
Nie no ale jednak tutaj amras ma rację. Nie możesz być aż takim koksem :P |
Szifer - 2014-03-01 16:28:20 |
Spoko, więc trzeba ustalić nowe obrażenia dla moich broni. Myślę, że najłatwiej byłooby zmienić 2k6+2xSi, na 2k6+Si, bo większość obrażeń właśnie daje mi siła. Mam siłę 4, więc nie zadam mniej niż 10 obrażeń w razie najsłabszych rzutów, a jak zmniejszymy, to będę mógł zadać minimalnie 6. No i obrażenia maksymalne spadną z 20 do 16 punktów, czyli ktoś będzie mógł po mnie ofiary dobijać :D No i jak zadam 6 obrażeń, to tak, jakbym zadał głębsze draśnięcie. Poziom walki mam na tyle wysoki, żeby było to w miarę realistyczne :) |
Amras Helyänwe - 2014-03-01 17:34:05 |
No, i to pasuje. Co robimy z resztą? |
Szifer - 2014-03-01 18:48:50 |
Odebrałem to trojako :) Po pierwsze reszta ma chyba w miarę odpowiednie uzbrojenie. Po drugie, jesli chodzi Ci o resztę mojego uzbrojenia, to krasnoludzki i Roegnarski trzeba tylko osłabić, bo to one sprawiają "problem" (tylko dla was :D:D). Po trzecie, jeśli chodzi Ci bronie legendarne, to proponowałbym, abyśmy zaczęli od najtańszych broni. Wtedy ustalimy sobie najmniejsze obrażenia (ewentualnie dodatki, skoro to "Boskie" bronie, typu trucizna, ileś dmg co turę), a potem będziemy szli po prostu w górę. TO nam robote ułatwi i powinno pójść w miarę sprawnie |
Szifer - 2014-03-01 21:20:14 |
Obiecałem pomóc to ogarnąć, więc nie bedę na niego czekał, tylko wstawię najtańsze miecze na razie i zaproponuję dmg. |
Amras Helyänwe - 2014-03-01 22:15:52 |
Tak, cena do obniżenia. I potem jak będziemy obniżać legendarne, to mimo niższej ceny i tak będzie widać różnicę. Tak więc zardzewiały miecz może 130 denarów, zwyczajny stalowy 280, nielegalny 400, temerski 400, i ta Dziewica za 550. |
Szifer - 2014-03-01 23:29:55 |
Co do cen mogę się zgodzić, ale co do obrażeń... niech każdy ma po 1/2 Si, a te, którym dałeś 1/2, niech mają 1Si. Jednak siła jest potrzebna Do walki mieczem. I tak sobie ogarniając wpadłem na pewien pomysł, który by zmniejszył obrażenia zadawane bronią, a bardziej uzależnił je od umiejętności. Otóż Mam na mysli dwie cechy i umiejętność walki bronią. Oczywiście w obrażeniach normalnie uwzględniamy siłę, więc tą cechę już od dawna bierzemy pod uwagę. Chodzi mi o to, żeby pośrednio brać pod uwagę zręczność, a bezpośrednio walkę mieczem (bo zakładam, że do niej jest potrzebna zręczność). Więc moja propozycja jest taka: |
Amras Helyänwe - 2014-03-02 17:55:59 |
Pomysł jest dobry i zasługuje na pochwałę, ale obawiam się, że nie zda egzaminu w przypadku Wiedźmina. Rzeczywiście by zbalansował rozgrywkę, ale jednocześnie dodatkowo ją skomplikował i - co najważniejsze - odebrał by fun! No bo patrz, w Twojej propozycji otrzymać wynik na kostce 1 lub 6 to już nie taka wielka przepaść - maksymalnie 2 obrażenia różnicy. ZMniejsza więc to losowość. |
c4wjajach - 2014-03-02 19:06:37 |
Tez tak sadze |
Szifer - 2014-03-02 19:39:32 |
Więc pozostaje jeszcze ta druga sprawa z obrażeniami od siły, choćby po pół, ale powinny być, bo trzeba mieć siłę, żeby utrzymać broń i siła ciosu też mocno zależy od siły jaką posiadasz. Jeśli się dobrze orientuję, to w czasach, które można podpiąć pod wiedźmińskie głównie używało się stylu zamachowego (dla porównania, teraz w odtwórstwie stosuje się głównie styl nadgarstkowy, który jest szybszy i mniej męczy rękę, jednak i tak trzeba mieć sporo siły i dobrze wyrobiony nadgarstek). Mój trener, będąc w tę sobotę u mnie na trening uderzył mnie w hełm na tyle mocno, że poczułem się, jakbym dostał toporem, więc Siła jest ważna. Wiem to ze swojego doświadczenia. Uważam, że nie powinno być broni, w której nie uwzględniona jest siła. Szybciej bym nie uwzględniał rzutu kością, albo tylko jego połowę (oczywiście noże pozostają jak są). |
Amras Helyänwe - 2014-03-02 19:52:10 |
No, nie wiem. Ostatecznie to tyko gra, wiadomo że do walczenia jak i do przenoszenia ciężarów używa się siły. A tutaj współczynnik Siły właśnie daje nam pole manewru, żeby - po dodaniu go do broni - zaznaczyć jej lepszość nad taką, do której Siły się nie dodaje. Chodzi o to po prostu że jeśli mielibyśmy dodawać wszędzie siłę, jeszcze bardziej musielibyśmy zwiększyć hp potworom. |
Szifer - 2014-03-02 20:32:14 |
Dobra, zdam się tu na Ciebie. Więc chyba trzeba ogarnąć kolejne bronie |