A to w Lidlu nie było kartonowe?...
W sumie mogło mi się coś pomylić, ale wydaje mi się, że to Lidl miał
Offline
Powracając do oryginalnej idei tego tematu, wczoraj po piętnastominutowej bitwie z moim koniem przed przeszkodą wpadłam na pewien pomysł odnośnie naszej przygody. Doda to trochę więcej realizmu scenom walki/ucieczki konnej.
Konie również mają charakter, to nie jest rower czy samochód, gdzie kierowca wsiada i wszystko zależy tylko od niego.
Chodzi mi generalnie o to, że oprócz cech fizycznych koni takich jak kondycja czy szybkość (których zresztą też nie mamy określonych) mają one różne cechy psychiczne. Na przykład jeden koń przeskoczy z chęcią i bez problemu palący się wóz o wysokości półtora metra i szerokości dwóch, kiedy inny (czytaj - przykładowo moja kochana bestia) będzie miała opory żeby przeskoczyć przez połamaną sadzonkę brzozy, bo najzwyczajniej w świecie jest wredna. Jeden przejdzie przez rwący potok, drugiego za cholerę siłą zmusisz, ponieważ boi się wody jak cholera. Albo - ktoś walczy mieczem z grzbietu konia i nagle w stronę walczących leci wystrzelony z kuszy bełt. Koń przeciwnika słysząc świst płoszy się, przeciwnik spada na ziemię a jego koń galopuje jak popieprzony gdzieś przed siebie, kiedy druga osoba z dumą unosi swój miecz do zadania ostatecznego ciosu ciesząc się, że jego wierzchowiec zachowuje zimną krew w przypadku latających obiektów.
No i oczywiście to, czy ktoś będzie potrafił zapanować nad spłoszonym koniem, zmusić go do przeksoczenia muru czy szybszego galopu zależeć będzie od jego umiejętności jeździeckich :>.
Przykładowo: nasza drużyna jedzie sobie spokojnie po trakcie, nagle gdzieś w krzakach słychać jak...no niech będzie że ucieka zając. Jest nas siedmiu, każdy ma konia. Pięć z nich jest spokojnych, dwa się płoszą, jeden jeździec (przykładowo moja postać, jeździectwo na poziomie 3) jest w stanie opanować spłoszonego konia kiedy drugi, na przykład Dearien (w ogóle brak umiejętności) leży plackiem na ziemi, bo nie był w stanie utrzymać się w siodle (pozwoliłam sobie wykorzystać bezczelnie Twoją postać ).
Cechy określane będą rzutami kostką. Trzeba będzie zrobić zestawienie cech dla koni *tak jak u naszych postaci intelekt, siła, zręczność i tak dalej) i w zależności od tego ile wypadnie na kostce jeden koń będzie szybszy od drugiego, mniej płochliwy czy bardziej wredny. Oczywiście będą musiały zostać wprowadzone również ograniczenia, na przykład to, że koń bojowy nie może się płoszyć z powodu byle podmuchu wiaterku, tak samo jak osoba z jeździectwem na poziomie 1 nie będzie w stanie w pełni wykorzystać potencjału wyśmienitego skoczka .
Jeśli chodzi o podnoszenie cech - pieniążki! :>
Można oddać w mieście konia, żeby podniósł przykładowo jego potencjał skokowy (cena zależy od poziomu umiejętności) lub spróbować wymóc na koniu, który jest wredną i upartą cholerą posłuszeństwo i mu za to zapłacić lub poprosić kogoś z drużyny, który zna się na zwierzętach (cechy zależne od psychiki konia) i jeździe konnej (fizyczne).
Co o tym myślicie? :>
Offline
Cieawe i widac ze sie napracoealas ale ja jestem na nie. Charakter konia i tak kazdy jakos opisuje (np. Moj, madry ale mnie nie lubi) a taka zmiana wprowadzilaby duzo zamieszania. I tak jest robota przy ustalaniu cen broni, obrazen itp. Biarac pod uwage ze kazy predzej czy pozniej jakos zmieni konia na zdobycznego albo po walce zdabedzie dodatkowego i bedzie mial jednego na bagaze jak np helyas kiedys, byloby sporo roboty przy kartach takich wierzchowcow. Nie mowie ze pomysl calkiem zbedny, ale bez niego gra wcale nie ucierpi wg mnie. Choc pomysl przemyslany fajnie wiec moze inni cie popra
Offline
Administrator
Niestety mam zdanie podobne do Lubka. Niestety, bo aż żal mi być na nie jak widzę, że się tyle napracowałaś przy tym. Ale moim zdaniem temat wierzchowców nie jest aż tak istotny, by mu poświęcać tyle uwagi. Raczej podpiął bym to wszystko co napisałaś <bo prawde mówiąc, ja sam nie zdawałem sobie sprawy z trudności jazdy konnej> pod większą dbałość o realizm, ale bez robienia im karty. Bo jak Lubek zauważył - konie często zmieniają właściciela, często też ich nie wykorzystujemy aż tak bardzo.
Ale żeby nie zniweczyć tego, myślę, że mogę zaporponować inne rozwiązanie. Takie, które będzie czerpać z Twojego pomysłu, ale jednocześnie będzie uproszczone. Mianowicie mam na myśli by w karcie każdej postaci dodać nową kategorię, "Koń". Tam każdy by opisał krócej lub dłużej swojego konia, skupiając się właśnie na takich cechach jak szybkość, posłuszność, skoczność etc. To już do zaproponowania przez Ciebie, Arvo, bo ja się na koniach nie znam. Co wy na to?
___
A ja? Czym ja jestem?
Kto krzyczy? Ptaki?
Kobieta w kożuszku i błękitnej sukni?
Róża z Nazairu?
Jak cicho!
Jak pusto. Jaka pustka!
We mnie..."
___
Offline