Ogłoszenie


#1 2014-01-26 20:39:43

 Amras Helyänwe

Administrator

7892318
Skąd: Stamtąd
Zarejestrowany: 2010-07-24
Posty: 3484
Punktów :   -7 
.: Tu eşti dragostea vieţii mele.

Zmiany, zmiany!

Bez zbędnego wstępu przejdę do tego co uradziliśmy na konferencji, do tego co pół-uradziliśmy i do tego, co sam sobie wymyśliłem. Pod postem zaś oczekuję dyskusji, pytań i pomysłów własnych ;D

- OBRAŻENIA
ustaliliśmy że w kwestii obrażeń odchodzimy od starego schematu:

Długi łuk (8 obrażeń +3)

na rzecz tradycyjnej metody z kostkami sześciennymi. Wtedy zapis broni wyglądałby tak:

Długi łuk (2x6)

co należy czytać jako "dwa rzuty kostką sześcienną". Dlaczego tak? Ano po to, by nadać grze losowości, żeby walki nie były liniowe <gdzie z góry topór zada 12 obrażeń>. Wtedy, podczas walki, jak ktoś planuje zadać krytyka, ale wypadnie 4, będzie musiał zrewidować to, co chciał napisać. I zamiast opisu "ostrze topora tryumfalnie zatopiło się w czaszce przeciwnika" będzie musiał zadowolić się tylko zwykłym odrąbanym palcem. Chodzi o to, by nasze postaci były ograniczone i tak jakby nie mogły przeciwstawiać się losowi. Żebyśmy my, jako prowadzący je, nie robili tego, co chcemy, tylko żebyśmy mieli z tego jakąś tam frajdę, licząc na tą szóstkę na kostce. No i walki nabrać winny dynamizmu. Walka z bossem niekoniecznie będzie musiała być sztucznie przedłużana. Może się zdarzyć, że boss zada nam 2 krytyczne ciosy i wtedy dopiero będzie ciekawie, szukając szans w ucieczce, a nie sztucznie szukając piorunów z nieba itd.
Inny przykład - gdy, strzelając z łuku, wypadnie mi 11 - napiszę, że strzała trafiła w oko. A gdy tylko 3 - że ledwie musnęła biceps napastnika.
To rozwiązanie jednak wymagać będzie od nas 2 rzeczy: szczerości i posiadania co najmniej jednej kostki

- UMIEJĘTNOŚCI
Propozycje były dwie. Pierwsza, by zrobić tak, jak z obrażeniami - powierzyć wyniki kostce. Przykład z koniem: Amras ma umiejętność "jazdę konną" na poziomie 3. Chce przeskoczyć przez płonący wóz, na dodatek jego koń nie ma siodła, strzemion i w ogóle niczego. Trudność tego manewru więc wynosi 6 w skali 1-6. To oznacza z kolei, że - żeby akcja się powiodła - muszę rzucić kostką. I jeśli wypadnie mi 1,2,3,4,5 - to wtedy piszę, że Amras spada z konia.
Co na tym zyskujemy? Losowość. Nie mogę sobie założyć, że uciekam na koniu gdzie pieprz rośnie gdy robi się źle. MOże być tak, że spadam - wtedy będę musiał wturlać się pod wóz, coś kombinować. Zyskalibyśmy na tym sporo, no bo musielibyśmy sami jakoś kombinować, co jest wg mnie bardzo fajne i ciekawe. A to co jest liniowe i z góry określone <mój elf ucieka, nie obchodzi mnie że nie potrafi, ma uciec> jest naciągane.
Druga zaś propozycja jest taka, żeby jednak się w to nie bawić, pozostawić tę kwestię na marginesie, jak dotąd. O tyle jest to dobre rozwiązanie, że sprawa z umiejętnościami jest bardzo trudna do ogarnięcia przez forum. Jest ich tak dużo, że większość zapomniała pewnie nawet, jakie ma wpisane w kartę i trudno się temu dziwić. A jako rozwiązanie problemu: zaufać własnemu sumieniu i samemu określić co jest możliwe, a co nie.

- REALIZM
Generalnie postaramy się zachować większy realizm, będziemy zwracać uwagę na to, co nasz bohater potrafi, a czego nie potrafi. Tyczy się także tego, że strzał z łuku w oko z 200 metrów zdarza się... Ale raz w życiu
Warto napomknąć też o udźwigu. O ile mamy te muły pociągowe, o tyle dziwne jest, że taka hanza ma lepsze wyposażenie od redańskiego garnizonu. Może warto wyrzucić niepotrzebne żelastwo, no i na przyszłość - nie zbierać każdego gówna, żeby potem to sprzedawać? Nie róbmy z naszej przygody komputerowego erpega, gdzie jest to sposób na zarobek. Szczury z Wiedźmina bogate nie były, ale chyba też nie zbierali każdego scyzoryka xD
Kwestia kolejek tak jak dotąd, przy czym jeśli od jednego postu minie 24h, a nikt się nie odezwie, proponuję uznać za początek nowej kolejki. Nieobecny traci.

- OBECNA PRZYGODA
Rozwiązanie obecnej przygody jest takie: każdą postać po kolei zjada smok, wraz z ostatnią ofiarą wszystkie postacie się budzą i okazuje się, że to tylko sen. Pozostają jednak jakieś tam widoczne znaki, że może jednak nie do końca była to nocna fantazja, co będzie wrotami do kolejnej przygody, prowadzonej przeze mnie <o ile nie zgłosi się ochotnik>. Exp zostanie rozdany <ale okrojony>.


-----------------------------------------------------------------------------------------------



http://oi62.tinypic.com/lzmtx.jpg

___

A ja? Czym ja jestem?
Kto krzyczy? Ptaki?
Kobieta w kożuszku i błękitnej sukni?
Róża z Nazairu?
Jak cicho!
Jak pusto. Jaka pustka!
We mnie..."
___

Offline

 

#2 2014-01-26 21:17:31

 Radosny Rabarbar

http://oi60.tinypic.com/2zp2j5c.jpg

13204951
Skąd: Tam,gdzie diabeł mówi dobranoc
Zarejestrowany: 2011-04-12
Posty: 2502
Punktów :   -17 
WWW

Re: Zmiany, zmiany!

+ jeszcze do tego, przy podnoszeniu umiejętności powiązanej z pewną cechą, należy wcześniej podnieść cechę.
Czyli, przykładowo, mając kondycję na poziomie 2, nie możemy podnieść pływania (związanego z kondycją) na poziom 3 lub wyżej.

Bo nikt się wcześniej nie stosował do tej reguły :>

No i podnoszenie cech zgodnie z fabułą przygody.
idealnym przykładem jest tu mój z rzyci wzięty hazard. Nie miałam sposobności, by się go nauczyć, kiedy przez 3/4 czasu błądziliśmy po lasach, a żadna z innych postaci nie posiadała tej cechy :>.

Ostatnio edytowany przez Arvaamaton (2014-01-26 21:22:33)

Offline

 

#3 2014-01-26 23:43:28

 Szifer

Użytkownik

9810473
Zarejestrowany: 2011-02-06
Posty: 5022
Punktów :   -5 

Re: Zmiany, zmiany!

Pytanie:
Za rozwiązanie problemu z obecną przygodą będzie dodatkowy exp??

Jesli chodzi o zbieranie itemów po wrogach, to nie chodzi o przyzwyczajenie do rpgów typowo komputerowych. Po prostu nasze postacie utożsamiamy z soba, a każdy się na pewno dziwił, że w średniowieczu wszędzie była broń biała a nikt po walkach jej nei zbierał, dlatego my wykorzystujemy "błąd" wszystkich Poza tym, jesli dobrze pamietam, Geralt po jakiejś walce komuś buty zabrał, bo jego były porwane, czy niewygodne

PS Poza tym, za mało kasy dostajemy ogólnie, dlatego każdy szuka sposobu na zwiększenie zysków. Z tym też trzeba coś zrobić.


https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12366224_963531483722707_6375285450185723831_n.jpg?oh=cc08e9a6a1a9d6bb7f613cf50b9847d7&oe=571886AD

Offline

 

#4 2014-01-27 17:00:41

 Amras Helyänwe

Administrator

7892318
Skąd: Stamtąd
Zarejestrowany: 2010-07-24
Posty: 3484
Punktów :   -7 
.: Tu eşti dragostea vieţii mele.

Re: Zmiany, zmiany!

no będzie ale też bez przesady, 10 punktów za uśmiech
I co do zbierania fakt, zmieniam zdanie. Ceny są bardzo wysokie w tej grze, więc zbierajmy wszystko, jak innego sposobu za bardzo na zarobek nie ma


-----------------------------------------------------------------------------------------------



http://oi62.tinypic.com/lzmtx.jpg

___

A ja? Czym ja jestem?
Kto krzyczy? Ptaki?
Kobieta w kożuszku i błękitnej sukni?
Róża z Nazairu?
Jak cicho!
Jak pusto. Jaka pustka!
We mnie..."
___

Offline

 

#5 2014-01-27 20:44:16

 Radosny Rabarbar

http://oi60.tinypic.com/2zp2j5c.jpg

13204951
Skąd: Tam,gdzie diabeł mówi dobranoc
Zarejestrowany: 2011-04-12
Posty: 2502
Punktów :   -17 
WWW

Re: Zmiany, zmiany!

Ale znowu bez przegięcia w drugą stronę
Ja to się zawsze dziwiłam, jak w takim przykładowym Diablo czy Sacred postać jest w stanie unieść 4 różne rodzaje broni, często z tarczami, do tego mając pół zbrojowni w ekwipunku i jeszcze jakieś potiony czy Bóg wie co do tego :>

To kiedy ruszamy tak na serio z nową przygodą? :>

Offline

 

#6 2014-01-27 21:36:29

 Szifer

Użytkownik

9810473
Zarejestrowany: 2011-02-06
Posty: 5022
Punktów :   -5 

Re: Zmiany, zmiany!

Hmm... Jeśli chodzi o zarabianie, to można zrobić jakieś ograniczenie w noszeniu broni, coś jak w świecie wiedźmina (gry). Niech każdy nosi przy sobie jedną broń, a resztę swoich przy siodle. Załóżmy, że broń, która możemy wziąć dodatkowo to odpowiednio: 2 bronie jednoręczne długie (miecz, topór, itd.) wymiennie na jedną broń dwuręczną (miecz, topór, halabarda, pika, itd.) + do tego 4 bronie krótkie (noże, sztylety, itd.) wymiennie na sześć rzucanych (noże "rzutki", gwiazdki, itd.). A jeśli chodzi o zarabianie, to w Fable 3 był fajny motyw (nie kupowanie sklepów, czy targowisk, bo to odpada). Jak wchodziłeś do miasta i nie miałeś kasy, to szedłeś do kowala i kułeś za kasę, ewentualnie byłeś pomocnikiem piekarza, albo grałeś za kasę na lutni. To ostatnie niestety pasuje tylko dla Lubka, którego z nami nie ma Ale ja się chętnie zajmę kowalstwem (mam umiejętność), wyrabianie ciasta u piekarza (mniej opłacalne) chyba każdy by dał rady i przy okazji będzie mógł zdobyć tę umiejętność (załóżmy, że to jedyna, którą można zdobyć za darmo, tak, żeby każdy mógł chociaz minimalnie zarobić). Do tego można wprowadzić hazard, ale tu już potrzebujemy losowości, dajmy na to rzut 1-4 przegrana, rzut 5,6 wygrana, lub szanse zależne od stawki (tylko, żeby nie było, że obstawiasz jednego denara, grasz milion razy, bo masz szansę od 2 do 6, że wygrasz). Można też ustalić, że w jednej kolejce grasz maksymalnie 5 rund (grę hazardową można sobie wybrać), a wrócić można do tego dopiero w kolejnym mieście. Tu by sie przydały umiejętności Arvy, która miałaby większe szanse na wygraną i mogłaby nas uczyć. Tak samo jak ja, mogę uczyć was kowalstwa. Podejrzewam, że w logicznym i realistycznym ciągu, mógłbym nauczyć tylko Deariena i Amrasa, bo powinni dać z tym radę. To taka moja mała propozycja co do zarobków. Możemy stworzyć listę zawodów i granice płatności za nie. Czyli od wywalania gnoju po płatne morderstwo na terenie miasta. Co Wy na to?


https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12366224_963531483722707_6375285450185723831_n.jpg?oh=cc08e9a6a1a9d6bb7f613cf50b9847d7&oe=571886AD

Offline

 

#7 2014-01-27 23:36:04

 Radosny Rabarbar

http://oi60.tinypic.com/2zp2j5c.jpg

13204951
Skąd: Tam,gdzie diabeł mówi dobranoc
Zarejestrowany: 2011-04-12
Posty: 2502
Punktów :   -17 
WWW

Re: Zmiany, zmiany!

Patrz, Amras, hazard mi się do czegoś przyda <3

Jak na moje to całkiem dobry motyw

Offline

 

#8 2014-01-28 00:44:05

 Szifer

Użytkownik

9810473
Zarejestrowany: 2011-02-06
Posty: 5022
Punktów :   -5 

Re: Zmiany, zmiany!

Tylko trzeba wymyslić takie zawody (prace), które można by robić w ciągu jedno-kilkudniowego pobytu w mieście. I też, jak będziemy wybierać pracę, to w miarę możliwą do wykonania przez nasza postać. Czyli trzeba wziąć poprawkę na siłę, kondycję, zapewne płeć, itd. No i umiejętności, typu hazard, kowalstwo.


https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12366224_963531483722707_6375285450185723831_n.jpg?oh=cc08e9a6a1a9d6bb7f613cf50b9847d7&oe=571886AD

Offline

 

#9 2014-01-28 17:55:43

 Amras Helyänwe

Administrator

7892318
Skąd: Stamtąd
Zarejestrowany: 2010-07-24
Posty: 3484
Punktów :   -7 
.: Tu eşti dragostea vieţii mele.

Re: Zmiany, zmiany!

Ograniczenie jest dobre i proponuję je rzeczywiście również wprowadzić. Bo w założeniu że jesteśmy grupą która przede wszystkim podróżuje, to nie może być tak że mamy po 20 kling na głowę, nawet jeśli są one przytroczone do konia.

Co zaś się tyczy zarobku, to już mam trochę mieszane uczucie. Bo nasza gra to jednak w moim przekonaniu nacisk na opowiedzianą fabułę, a jak będziemy pisać o pieczeniu chleba, a w wolnych chwilach mordowaniu wampirów, to trochę średnio. Jasne, może być to ciekawy motyw, ale do użycia raz-dwa razy. Lepiej wygląda to jeśli chodzi o grę w kości jeśli wprowadzimy rzeczywisty element losowy, to ciekawie, bo można szybko zbankrutować, albo i się obłowić. I też dobry wypełniacz postu, jeśli np nie ma co Twoja postać akurat zrobić lub czekasz na rozwinięcie akcji, a nie chcesz oddawać dwuzdaniowego posta
Problem pieniędzy rozwiązałbym jednak wyższą stawką za zadania i ogólnie za głowy potworów. No i może jakieś znajdźki cenne, typu zakopany korzec złota pod każdym krzakiem xd


-----------------------------------------------------------------------------------------------



http://oi62.tinypic.com/lzmtx.jpg

___

A ja? Czym ja jestem?
Kto krzyczy? Ptaki?
Kobieta w kożuszku i błękitnej sukni?
Róża z Nazairu?
Jak cicho!
Jak pusto. Jaka pustka!
We mnie..."
___

Offline

 

#10 2014-01-28 20:11:20

 Szifer

Użytkownik

9810473
Zarejestrowany: 2011-02-06
Posty: 5022
Punktów :   -5 

Re: Zmiany, zmiany!

Problem jaki znalazłeś z pracą też można rozwiązać. Jak juz powiedziałeś, na jeden-dwa posty byłoby to dobre, ale potem nudziło. Więc piszemy o tym jeden-dwa posty, a potem już tylko piszemy, że idziemy pracować, nie zagłębiając sie w szczegóły. Jak ktoś nauczy się jakiejś pracy, to tez, żeby nie powielać pisze tylko, że się nauczył i tyle, i że poszedł pracować. Tu tez można wprowadzić element losowy, np liczba parzysta - znajdujesz pracę, nieparzysta - nie. I podobnie z zarobkami parzysta - większe, nieparzysta - mniejsze. Wszystko da się zrobić


https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12366224_963531483722707_6375285450185723831_n.jpg?oh=cc08e9a6a1a9d6bb7f613cf50b9847d7&oe=571886AD

Offline

 

#11 2014-01-28 20:14:31

 Radosny Rabarbar

http://oi60.tinypic.com/2zp2j5c.jpg

13204951
Skąd: Tam,gdzie diabeł mówi dobranoc
Zarejestrowany: 2011-04-12
Posty: 2502
Punktów :   -17 
WWW

Re: Zmiany, zmiany!

Aaaa, hazard, hazard, hazard!
Jednak na serio do czegoś się przyda <3

Ale, przecież nie musimy skrupulatnie opisywać procesu pieczenia chleba, tak, jak robił to Tolkien z opisem Śródziemia. Wystarczy krótka wstawka, np. postać mówi "idę poszukać pracy*" dodajesz potem *pieczenie chleba - zarobiono xx denarów czy czegośtam przez ileś godzin/dni
Oczywiście, zgadzam się, że nie może to wyglądać w ten sposób, że 24/7 siedzisz i pieczesz chleb, po czym magicznie się teleportujesz, rozsieczesz pół wojska rękoma brudnymi od mąki i wracasz do piekarni xD Może określony z góry czas pracy? Albo to, że jak pracujesz przez noc masz obniżoną możliwość walki (bo się nie wyśpisz czy coś xD). W sensie zadajesz o ileś procent mniejsze obrażenia albo ciężej Ci unikać ataków ze zmęczenia pracą.

Może lepiej byłoby coś w stylu zleceń z gry PC, że oprócz normalnych zleceń ktoś inny płaci nam za pióra kuroliszka czy krew ghuli? Albo za pozbierane roślinki? Przecież i tak będziemy te potwory zarzynać

Offline

 

#12 2014-01-28 21:49:08

 Szifer

Użytkownik

9810473
Zarejestrowany: 2011-02-06
Posty: 5022
Punktów :   -5 

Re: Zmiany, zmiany!

Załóżmy, że zbierając tego typu itemy, możemy je sprzedwać tylko w większych miastach, gdzie sa magowie i alchemicy Mi by taka opcja pasowała. Już i tak się nam zdarzało wlec trupy potworów za nami, byle dostać za nie nagrodę


https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12366224_963531483722707_6375285450185723831_n.jpg?oh=cc08e9a6a1a9d6bb7f613cf50b9847d7&oe=571886AD

Offline

 

#13 2014-01-29 23:16:20

 Radosny Rabarbar

http://oi60.tinypic.com/2zp2j5c.jpg

13204951
Skąd: Tam,gdzie diabeł mówi dobranoc
Zarejestrowany: 2011-04-12
Posty: 2502
Punktów :   -17 
WWW

Re: Zmiany, zmiany!

Może być i tak trzeba jeszcze zobaczyć jak to "w praniu" wyjdzie

Offline

 

#14 2014-01-30 23:19:40

 Szifer

Użytkownik

9810473
Zarejestrowany: 2011-02-06
Posty: 5022
Punktów :   -5 

Re: Zmiany, zmiany!

I trzeba w końcu kontynuować


https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12366224_963531483722707_6375285450185723831_n.jpg?oh=cc08e9a6a1a9d6bb7f613cf50b9847d7&oe=571886AD

Offline

 

#15 2014-01-31 13:07:25

 Dearien

http://fotoo.pl//out.php/i126697_za-yadminh.jpg

22692500
Skąd: Ziemie Pomorskie
Zarejestrowany: 2010-07-25
Posty: 812
Punktów :   -39 

Re: Zmiany, zmiany!

A jene jo, tyle do nadrobienia Dobra, jadę od góry:

Obrażenia i wprowadzony do nich element większej losowości popieram. Z tym, że znowu nie może być tak, że Szifer zamachnie się na psa toporem i "klinga gładko ześliźnie się po ogonie" a tamten rozszarpie mu krtań jednym kłapnięciem Należy ustalić pewne pryncypia i minimalne obrażenia.

Umiejętności... podczas realnej sesji RPG testuje się gracza prawie na każdym kroku. Nie wiem kto z nas ma doświadczenie praktyczne (ja się bawiłem w sesję 2, czy 3 razy tylko ), ale trzeba wiedzieć co i kiedy podlega testowi. Nie możemy stwarzać sytuacji, kiedy Amras przeskoczy przez płonący wóz od tak, a przy otwieraniu słoika ogórków będziemy testować jego siłę xD Musimy wiedzieć jakie czynności wymagają testu umiejętności, to podstawa dla wszystkiego potem.

Za generalnym urealnieniem jestem też Tyczy się to pracy właśnie. Nie mam nic przeciwko dorabianiu u kowala, ale wszystko w ramach rozsądku i dbałości o fabułę. Kiedy wpadamy do miasta ścigani przez trójkę Nazguli, nie możemy tak po prostu iść na godzinę do piekarza, bo nam kilku denarów do nowego sworda brakuje. Tak samo nie możemy od razu znajdywać pracy gdziekolwiek się pojawiamy. Znajomości, elokwencja, autoreklama - niech to podziała przy zdobywaniu zajęcia. I trzeba się liczyć z tym, że kowal nie przyjmie czeladnika na cztery dni  W takim czasie można co najwyżej nosić węgle do paleniska, ale nie kuć broni, bo zwyczajnie by się nie zdążyło w takim czasie wykonać zamówienia No i wreszcie - niech zajęcia, jakich się imamy, mają wpływ na to, jak nas społeczeństwo postrzega. Jasnym jest, że książę nie będzie chciał udzielić mi audiencji, jeśli doniosą mu, że jestem świniopasem. A osoba, wokół której krążą podejrzenia o skrytobójstwo i czarną magię nie zostanie wpuszczona do ratusza miejskiego

Ale hazard mi odpowiada

Względem noszenia w kieszeni trzech kompletów pancerzy kawaleryjskich - coś trza z tym zrobić Nie żyjemy w Gothicu, gdzie ze spodniami wypchanymi dobytkiem batalionu orków przepływamy kraulem basen portowy. Przy sobie tylko to, co logiczne. Ciuchy, ewentualnie pancerz, podręczna broń, torba z żarełkiem i płaszczem na deszcz, scyzoryk, kompas, flaszka temerskiej żytniej i to wszystko. Jeśli poruszamy się bez konia, możemy do wora wpakować głowy pokonanych wrogów, szkatułkę z miedziakami i garbowane skóry, ale trza brać poprawkę na to, że poruszamy się wówczas żółwim tempem i co 200 metrów stajemy Parametry wierzchowców, czy koni jucznych są jeszcze do opracowania.


http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRxqPgBW4QmpI3ZFVP7mbg9rDykFP8FmXlmOK2apVAdGOA1TqAf

Offline

 
Ikony

Nowe posty

Brak nowych postów
Tematy przyklejone
Tematy zamknięte

Rangi
Administratorzy
Moderatorzy
Zasłużeni
Użytkownicy

______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________


______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ _______________________________________ ========================================================================

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi