Nie powiem, ciężko było jak cholera zawrzeć te wszystkie rzeczy w kilku współczynnikach -.- Ale do rzeczy.
Ogarnęłam to sobie trochę i postanowiłam podzielić na kilka cech, mam nadzieję, że nie będzie tu za dużo jeździeckich naleciałości i niezrozumiałego słownictwa. Współczynniki dobierane będą za pomocą rzutu kością sześcienną.
1. PORUSZANIE/PRĘDKOŚĆ - tu chyba nie trzeba za dużo wyjaśniać, określa po prostu szybkość z jaką nasze kopytne bydlę przemierza trakt. Postanowiłam po prostu podwyższyć poruszanie postaci, współczynniki podane dla konia cwałującego, tfu! szybko galopującego (bo nie każdy galop musi od razu być cwałem.)
1 - Poruszanie postaci 10 2 - Poruszanie postaci 11 3 - Poruszanie postaci 12 4 - Poruszanie postaci 13 5 - Poruszanie postaci 14 6 - Poruszanie postaci 15
Biorąc pod uwagę to, że maksymalna wartość poruszania dla ludzi to 5, wydaje mi się, że nie jest to zbyt wysoka wartość.
OGRANICZENIA:
Koń zaprzęgowy (w domyśle ciężki koń do pracy w polu i ciągnięcia wozów, demonami prędkości to one nie są) - poruszanie maksymalnie 3, ewentualnie 4 Koń wierzchowy - poruszanie minimalnie 2, maksymalnie 5 Koń bojowy - poruszanie minimalnie 4
2. WYTRZYMAŁOŚĆ/KONDYCJA - Kolejny punkt, w którym nie trzeba za dużo wyjaśniać, określa to, jak długo koń jest w stanie wytrzymać karkołomny cwał, przeskakiwanie przeszkód, ciągnięcie wozów i inne rzeczy. Nie jestem w stanie powiedzieć Wam ile kilometrów/mil/staj/kroków/łokci czy w czymkolwiek oni mierzyli odległość taki koń jest w stanie wytrzymać, należy to robić na zasadzie porównania (koń X męczy się szybciej niż koń Y, ale wolniej, niż koń Z). Znowu rzuty kością, od 1-6.
OGRANICZENIA:
Koń wierzchowy - kondycja minimalnie 2, maksymalnie 5 Koń bojowy - kondycja minimalnie 4
3. SKOKI Pozwoliłam to sobie jeszcze bardziej rozdzielić, niż tylko na rzuty kością, ale również uzależniłam to od umiejętności jeździeckich postaci.
Poziom I: (kości: 1-2)
- jeździec słaby (poziom umiejętności 0-2) - nie przeskoczy nic, - jeździec średni (poziom umiejętności 3-4) - koń przeskoczy z oporem przeszkody o niskim stopniu trudności (wolno stojący płotek, niski murek, wąska rzeczka, rów, o skakaniu przez coś, co stoi w ogniu możecie zapomnieć :>), wymagane POSŁUSZEŃSTWO minimum 2 - jeździec dobry (poziom umiejętności 5) Koń przeskoczy opornie przeszkody o niskim i średnim stopniu trudności (to, co w punkcie poprzednim + jakieś NISKIE* barykady, ewentualnie rozwalony wóz, znów bez ognia (takie przeszkody generalnie do 1 m włącznie i szerokie na maksymalnie pół metra), wymagane POSŁUSZEŃSTWO minimum 3
Poziom II (kości 3-4)
- jeździec słaby (poziom umiejętności 0-2) - niski stopień trudności, - jeździec średni (poziom umiejętności 3-4) - średni stopień trudności - jeździec dobry (poziom umiejętności 5) - koń skoczy wysokie przeszkody (do 1.50 m*, mogą być z ogniem, wozy w poprzek (niskie, ale szerokie), wyższe barykady) wymagane POSŁUSZEŃSTWO minimum 3
Poziom III (kości 5-6)
- jeździec słaby (poziom umiejętności 0-2) - średni stopień trudności, szansa na to, że utrzyma się w siodle 1:3 (1, 2, 3, 4 na kościach - spada xD) - jeździec średni (poziom umiejętności 3-4) - wysoki stopień trudności - jeździec dobry (poziom umiejętności 5) - koń skoczy dosłownie wszystko...ale w granicach jego możliwości fizycznych**, wymagane POSŁUSZEŃSTWO minimum 3.
OGRANICZENIA:
Koń zaprzęgowy - skoki maksymalnie I Koń wierzchowy - skoki minimalnie II, maksymalnie III Koń bojowy - skoki minimalnie II, maksymalnie III
4. ODWAGA - określa to, czy koń jest boidupą i spieprza na najmniejszy szelest liści, czy raczej ma wszystko w dupie i robi to, co mu się każe. Oczywiście, nie trzeba za każdym razem pisać, że koń spieprza w szaleńczym galopie. Może po prostu zastrzyc uszami, odskoczyć, kopnąć, stanąć dęba i jeszcze parę różnych dziwnych wariantów :>. Co może przestraszyć konia? Generalnie to...wszystko (wiem z autopsji, kiedyś na chama nakurwiałam koniem kółka wokół kombajnu, zrzucałam specjalnie płotki i drągi, jak znajoma jeździła, a inny panicznie bał się ptaków). Ale pocieszę Was - w szaleńczym galopie i tak tylko nieznacznie przyspieszy, a zazwyczaj nie ma nawet czasu, żeby się przestraszyć.
Do rzeczy: - jeździec bardzo słaby (poziom umiejętności 0 -1) - nie opanuje konia nigdy - jeździec słaby (poziom umiejętności 2) - 1,2,3 na kostce - spada z konia, 4,5,6 - utrzymuje się w siodle (50% szans) - jeździec dobry (poziom umiejętności 3-4) - 1,2 na kostce - spada z konia, cala reszta - utrzymuje się w siodle - legenda - zawsze ogarnie konia
Poziom I: (kość: 1) - 50% szans na to, że się spłoszy (1,2,3 - płoszy się, reszta nie) Poziom II: (kość: 2,3,4) - 1,2 - płoszy się, cała reszta - nie Poziom III: (kość 5,6) - 1 - płoszy się, reszta - nie
OPCJONALNIE: Zamiast powyższego rozgraniczenia cechy jeśli ktoś chce, może zrobić sobie konia panicznie wyczulonego tylko na jeden bodziec (Poziom I), na przykład ogień, bat, uderzające o niego elementy (zapomnij o koniu jucznym i walce z grzbietu), latające obiekty (ptaki, strzały), małe zwierzaki (koty, psy, zające i tak dalej) i na jeden na poziomie II.
OGRANICZENIA:
Koń zaprzęgowy - odwaga minimalnie II Koń wierzchowy - odwaga minimalnie II Koń bojowy - odwaga III
5. SIŁA (opcjonalnie) - określa udźwig naszego konia oraz zdolność pociągowych do ciągnięcia wozów.
Poziom I (kości:1,2,3) - jeździec + mały bagaż, jeśli limit jest przekroczony odbija się to na pierwszych dwóch cechach (średni bagaż: -2 Prędkości i -1 Wytrzymałości, duży bagaż: - 4 Prędkości i -2 Wytrzymałości) Poziom II (kości 4,5,6) jeździec + mały lub średni bagaż (duży bagaż: -2 Prędkości i -1 Wytrzymałości)
OGRANICZENIA:
Koń zaprzęgowy - siła II
KILKA SŁÓW WYJAŚNIEŃ:
1.Na pierwszy rzut oka niektóre z ograniczeń wyglądają bezsensownie, bo nie można dać żadnemu z typów konia cechy na danym poziomie. Nie zapominajmy jednak o koniach-znajdach, tu każda konfiguracja jest możliwa. 2. Jeśli chcecie nadać swoim koniom konkretne cechy typu maść (kolor), imię czy wzrost - wzrost mierzy się do kłębu, czyli najwyższego punktu na grzbiecie konia (czyli jeżeli wpiszecie, że Wasz koń ma 1.55 m to znaczy, że ma 1.55m + szyja i głowa)
*generalnie sprawa wygląda tak, że za czasów, kiedy koni używano jako środka transportu, nie stawiało się parkurów tak wymagających technicznie, jak obecnie, dlatego też rozmiar przeszkód jest sporo zawyżony, bo w sumie...raz na ruski rok każdy koń w sytuacji stresowej "na batach" i napędzany adrenaliną takie coś skoczy. Byle jak, nie będzie to dla niego zdrowe, ale znajdzie się po drugiej stronie jak będzie trzeba. W telegraficznym skrócie - dzisiejsze zawody są trudne ze względu na technikę i najazdy na przeszkody, a nie wysokość samą w sobie. **rekord potęgi skoku to 247 cm (śmierć w oczach, zdjęcia: 1, 2), więc nie dziwcie się, że takie wysokie poziomy są...etapy potęgi, do których zasadniczo ludzie dochodzą to gdzieś 2.20-2.30m, o takich przeszkodach maksymalnie tu myślę, wydaje mi się, że taki mur/brama by się gdzieś znalazły).
Więc...z mojej strony to tyle, jak coś jest niejasne - wyjaśnię :> I jak coś trzeba poprawić, to piszcie :>
|